11.12.07 Ultraljud


Då var dagen kommen och vi fick se vår lilla tjej i magen igen.
Underbar känsla när man ser det lilla hjärtat slå, små händer som vinkar, fumlar i ansiktet och när man får bekräftat att allting ser bra ut. Flödet var bra, tjejen är stor för tiden (vilket iofs bara är bra) och hon bonkade på därinne när trycket från dopplern blev lite för stort.

Jag vill att tiden ska gå snabbare så att vi får träffa den lilla. Snart är det jul, sen är det januari och då är det inte långt kvar!! Ser fram emot förlossningen massor samtidigt som jag är vettskrämd..


Imorgon väntar en dag med Sandra (min gravida vän) och gravidprat (utan att nån stör sig på det) och då blir det skönt att kunna hämta in lite info om ditten och datten som rör bebisar. Sandra är omföderska, och det är grymt skönt att ha någon som fattar en och ens känslor helt och hållet - utan att ifrågasätta eller tycka att man är konstig. Skönt bara.


I helgen ska jag pysla lite - slå in paket, fixa med kort och påbörja boken om bebisen. Mysiga saker - bara mysiga saker.


Nu måste jag fixa min kopp te och vila händer och rygg ordentligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0