11.11.04 Tantskenor, vaccin och smärta


L
edig dag idag. Vaknade tidigt ändå eftersom att T skulle till jobbet.
Sov natten med skenor för första gången. Har fått "tantskenor" som jag kallar dem, för att jag får domningar i händer och armar när jag sover. Vätskan i kroppen är orsaken till myrkryp och domningar - det har inte gått att sova en hel natt på bra länge sedan jag fick problemen.

Igår gick jag till en rehabterapeut och fick hyra de där skenorna. Att man inte kan få köpa dem. "Då får du hyra de här skenorna till och med den 25 februari - ska vi säga så? 25 februari kommer du hit senast och lämnar tillbaka dem."
- Jahaaaaa, men varför kan man inte bara få köpa fanskapen om man nu måste ha dem? Det är väl inte som att de där skenorna är vad jag kommer att tänka på efter 13 februari (eller om det blir senare) då jag ska föda mitt barn.

Jo men jag ska försöka komma ihåg att lämna tillbaka skenorna. Det verkar ju vara himla viktigt..


Resultatet av att sova med skenorna var väl positivt. Jo, jag skriver "väl" också. För att:

- Skenorna fungerar mot själva domningarna och myrkrypen i händer och armar - men de funkar inte mot svullnaden

- De är sjukt irriterande att ha på sig, man känner sig lite förlamad då handlederna inte kan böjas - det är ju det som är meningen - men det blir besvärligt när man ska vända på sig i sängen.

- De funkar inte mot svullnaden i fötterna - såklart - men det hade varit skönt om man kunde ha ett par för fötterna och om man kunde få ett par skenor som funkar mot svullnaden också.

När jag vaknade hade jag jätteont i vänstra handen och kunde inte sträcka ut fingrarna ordentligt. Lagom oskönt.


Jaja. Fredag idag. Jag tog mig till vårdcentralen i centrum och vaccinerade mig. Det gick på två röda - swosch typ. Tanten som satte sprutan i mig var en stor, finsk kvinna som gnällde över att vaccinet mot svininfluensan var dåligt men att det här var mycket bättre.. Humor hade hon i alla fall - härligt med sådana människor :)

Har tvättat en maskin och bakat en kaka. Är lite sur över att dagen inte blev som jag hade planerat. Är lite trött på mig själv och det har jag varit ett tag.


Nu måste jag äta lite lunch innan jag blir galen.

/ Micha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0