11.11.15 - Grapefruktjuice och arga snickaren


Har fått en nojja på grapefruktjuice nu också.. Tidigare hatade jag besk juice men nu är det gott (behov av nåt?)

Ringde och pratade med Sandra idag och berättade om mina  cravings. Det lät som att Sandra inte riktigt har samma cravings som jag.. Vi är beräknade med två dagars mellanrum så det är kul att kunna prata med någon som förstår en precis.. Väldigt skönt.

Hur som helst så verkade hon inte gilla ättiksgurka, saltgurka och smörgåsgurka som jag haft dille på. Morötter (måste vara i lösvikt) och clementiner är andra saker jag föräter mig på. Te är också något jag har börjat tokgilla. Dricker hellre te än kaffe..


Idag fick jag någon typ av feberattack på jobbet nån timme innan jag gav upp och gick hem - blev blossig och varm och frös och hackade tänder samtidigt. K på jobbet muttrade: "Ja men du skulle ju ha gått hem för längesen ju. Jo men det skulle du ju!" Gillar henne, hon är bra - rak, ärlig, kunnig och himla trevlig. Tog mig hemåt och mådde inte bra.

På pendeln fick jag typ kramp i min hand, den gjorde jätteont när jag skulle hålla i stången så jag for fram och tillbaka i mittgången. Hade grymt ont i ryggen men det fanns ingen sittplats - istället fick jag stå mellan två 16 åringar som satt på varsin sida om mittgången och försökte prata med varann om alla "sjuka lärare i skolan" och "den där bitchen i parallellklassen som bråkar med alla". Det man fick höra var bara en massa skitsnack som ungdomar i den åldern sysselsätter sig med. På riktigt nu; de kan ju inte prata! De var båda svenskar (pratade ju svenska) och ändå hoppade det ghettoslang-grodor ur munnen på dem. Tragiskt..

Kände mig lite som arga snickaren när jag stod där i gången.. Hade sån lust att bara börja gapa nåt i stil med: "Vafan håller du pååå med?! Du behärskar ju inte svenska språket! Du pratar ju bara en massa slang. Varför gör du deeet? Det är ju jävligt dumt. Fattar du inte att folk stör sig på det? Du är ju helt inkompetent!"

Jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort åt Arga snickaren.. Han är rolig han.. Pratar på ett sätt som gör mig gråtfärdig av skratt.. Rak karl det där, men shit så rolig.. Så kände jag mig idag.. Men mer arg än rolig..

Jag var tydligen rolig häromdagen på jobbet.. Skulle koppla in en nätverkssladd på kontoret (inte mitt rum) och behövde dra den över (men också emellan) två skrivbord.. Råkade säga att jag "bara ska lägga en kabel på bordet" och där var det kört..

Näe, jag tänker inte alla gånger, men det bjussar jag på..

Kommentarer
Postat av: Lena

Vet du vad jag gjorde på pendeln när jag var gravid, jag spelade på det "det svaga könet" knäppte upp jackan och svankade fram magen och såg liiiiidande ut, pustade och grimaserade lite och det var alltid nån som reste sig. Stå inte i mittgången utan gå in bland sätena, dom ska baske mig erbjuda plats!

2011-11-15 @ 21:36:30
Postat av: Sara

Hahaha "ska bara lägga en kabel..." :D Roligt!!!

2011-11-16 @ 00:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0